zondag 11 januari 2009

November 2008: de HENNO-rit



Noemde ik de Arjan-Brouwer-All-Road-Dag legendarisch, dan is de Henno-rit op z'n minst LEGEN-DEN-DARISCH te noemen!

Net als alle andere XT-ers (dat kan niet anders) ben ik tijdens een xt-Google-tocht gestuit op het begrip HENNO-rit. Als je dan wat doorklikt kom je diverse verhalen en beelden tegen die zijn omgeven van in Nederland ongekend avontuur gecombineerd met toch ook wel mystiek en geheimzinnigheid.

Om een beetje te begrijpen wat ik bedoel moet je maar eens een filmpje van een voorgaande editie bekijken: http://nl.youtube.com/watch?v=Wz3B1GhMQeA


De meeste mensen die het filmpje zien zeggen zoiets van: Is dat leuk?, dat doe je toch niet met een motor, wat is daar nou leuk aan, xt's uit de modder trekken, kan toch nooit goed zijn voor je motor....

Bij mij ontstond al gauw een niet-aflatende drang om daar deel van uit te willen maken.
Ik wist toen nog niet dat dat moment al zo snel zou komen.....

De Hennorit is uitsluitend voor leden en vanaf deze editie ook uitsluitend voor XT's.
Dus direct lid geworden en een open sollicitatie gedaan. Gehonoreerd: ik was er dus bij.

Toen de datum dichterbij begon te komen begon het zo af en toe flink te kriebelen. Nog eens naar de filmpjes gekeken, gaat mij dat dan wel lukken? En wie gaat me helpen als het een keer niet lukt?
Ook op het motorforum werd al lekker stemming gemaakt waarbij de 'tegenstanders' (of niet-begrijpers) en de Henno-veteranen elkaar over en weer aftroefden als het gaat om stoere verhalen, do en don't's en andersoortige adviezen (duikbril en flippers mee)





















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten