zondag 11 januari 2009

oktober 2009: Allroad-dag Arjan Brouwer

Oktober 2008

Ieder jaar organiseert de legendarische Arjan Brouwer in Putten een legendarische Allroad-dag voor iedereen die daar maar zin in heeft .

9.30 uur na de koffie met broodjes, de briefing van de baas himself. ‘lieve jongens, het is geen wedstrijd, we willen iedereen heel weer terug, geen ruzie maken met de boswachter, bla, bla” en zo


Er werd in 3 verschillende niveaus gestart. Omdat de ‘gemiddelde’ groep er aanvankelijk toch nog best wel serieus uitzag besloot ik geen risico te nemen en startte ik in de beginnersgroep. Bovendien ben ik best bescheiden van mezelf….

Al snel bleek dat ik iets te bescheiden was geweest. Niveau lag wel een beetje heel laag. Niet dat ik persé op hoog niveau meemoet maar ik leer dr niet veel van. Zelfs GJ op de V11 had mee gekund…. (op z’n minst een stukje dan).
Behalve op een illegaal crossbaantje bij Barneveld waar we even los mochten (en dus de helft van de groep bleef staan). Ook daarna nog wat leuke modderige paadjes langs de A1 en door het bos over de Harderwijkerkarweg (jawel) terug richting Putten voor de lunch met soep en broodjes.

Voor de middagsessie ben ik een niveautje hoger gegaan naar de middenklasse. En dat werd een heeel stuk leuker…..!
Kruip- en sluipdoor over boerenerven en natte zandpaden ging het richting Strand Horst. Lekker spelen in een soort van zanddepot en een stukje strandrace. Ben dr maar 1 keer afgevallen. Inmiddels was het gaan regenen dus geen last van klagende wandelaars, natuurliefhebbers en/of rustzoekers.

Zoals was beloofd zou het nog wat spannender worden: Maisplakken!!!

De eerste rondjes over de stoppelvelden gingen best goed. Goed de gang er in, glijdend en glibberend kwam ik er ook meestal weer uit…..
Totdat....... ik in een diep en nat trekkerspoor terecht kwam (beetje nauwkeurig sturen in de glibberzooi is nog niet zo makkelijk ;-). Spoor was te diep en glad om er uit te sturen en werd dieper en dieper en vooral heel veel natter en modderiger. Het was niet kwestie OF ik vast zou komen te zitten maar meer een kwestie van wanneer…



Zo stond ie er bij toen ik afstapte


Na eerst nog 50 meter naast de xt te hebben meegelopen, wou ie hier toch echt niet verder, voorwiel helemaal vastgezogen (ging er later nog dieper in)






Deze foto is gemaakt door de hulptroepen


eerst maar in mn eentje aangemodderd. Voorwiel recht omhooggetrokken terwijl de achterkant zich nog even verder vastzoog in de blub..

Gelukkig kwamen mijn nieuwe vrienden (kende ze trouwens al van een vorige keer) een paar flinke handjes helpen voordat de boze boer er aan zou kunnen komen..


Tsjonge, tsjonge, hij zit wel vast he??
XT komt later al weer aardig los. Nu alleen nog een spoortje verder slepen en op de wieltjes zetten (gelukkig is het geen GS, die is al helemaal niet te tillen/slepen…).


Nu nog even weer op gang komen, zonder opnieuw in te graven!


Gaaaaaassss!!!!!



En nog maar even een paar rondjes om het af te leren ;-)




XT-vriendjes aan het oogsten (nu wel met toestemming van de boer)

De overtollige modder was er dankzij de regen snel weer af (en een hele schoon-geschuurde ketting): Z.g.a.n. nooit mee gecrost…. Altijd van oud vrouwtje geweest...

Terug naar Putten voor Hamburgers, drankjes en stoere verhalen….



NB: deze all-inclusive dag is geheel kostenloos(!) mogelijk gemaakt door mijn vriend Arjan Brouwer!


Volgend jaar weer!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten